3 Omfang av tjenesten

På alle våre pakkeløsninger på WordPress, untatt Start, inkluderes det ubegrenset med støtte til feilsøking av standard WordPress-installasjon. Dette betyr at vi som Leverandør kan logge på Kundens konto og finne og reparere eventuelle feil som skulle finnes. I utgangspunktet vil Leverandør iverksette feilsøking straks en sensor er utløst og dette uten å gå gjennom kunde. Hvis kunden krever det, så kan det likevel avtales at kun Kunden skal gjøre endringer eller logge inn. Da vil tjenesten være nede inntil Kunden selv kan reparere. Kunden må informere om dette skriftlig på forhånd.

Patching av WordPress

Leverandør vil kjøre innebygde og tilpassede verktøy slik som wp-cli (produsert av WordPress). Hensikten er å hele tiden holde WordPress oppgradert og sikre mot sikkerhetshull. Denne patchingen vil kjøres ved jevne intervaller.

Hvis kunden ikke ønsker at Kjernen (WordPress core) eller Plugins skal oppdateres, så kan Kunden aktivere et valg fra kontrollpanele som hindrer oppdatering av hver av disse. Kunden blir isåfall ansvarlig for selv å oppdatere komponentene eller søke bistand fra oss på eget initativ.

Hvis man har en WordPress-installasjon hvor det er gjort endringer i selve PHP-filene og ikke i maler på en måte som er generelt anbefalt, så kan man risikere at oppgraderinger ødelegger designet. I disse tilfellene er Kunden selv hovedansvarlig for å rette opp slike feil, men vi kan bistå med råd. For noen kan dermed aktivering/deaktivering av enten WordPress Core eller WordPress Plguins oppdateringene være til hjelp. Ulempen er at man ikke får like sikker løsning.

Kriseshjelp og brukerstøtte

Kunden på alle pakkeløsninger, untatt Start, kan ringe Leverandør døgnet rundt i forbindelse med supportsaker. Man kan også sende e-post og få brukerstøtte på WordPress på den måten.

Ved kritiske feil, så vil leverandøren gjøre det den kan for å løse problemet og fikse feil så raskt som mulig. Leverandøren tilbyr også gratis flytting.

MultiSite

Vi tillater ikke bruk av MultiSite med mindre det er kundens egne tjenester som kjører der. Våre verktøy er optimalsert for bruk på individuelle nettsteder og MultiSite gjør det veldig utfordrende fordi data lagres i samme database og eventuell opprydding og senere splitting blir en massiv jobb. Vi anbefaler alle våre kunder om å ikke kjøre MultiSite hvis de kan unngå det.